Ładowanie węglowodanami- sposób na widoczną poprawę wyników na zawodach🏁

Ładowanie węglowodanami- sposób na widoczną poprawę wyników na zawodach🏁

➡️Carboloading czyli zwiększona ilość przyjmowanych węglowodanów w okresie przed startem to strategia polegająca na zmianie w treningu i sposobie żywienia mająca na celu zwiększenie zapasu glikogenu w mięśniach przed docelowym startem w zawodach

➡️Ładowanie węglowodanami może poprawić wydajność o około 2-3%

➡️Przez ostatnie 3-4 dni przed zawodami zaleca się stosowanie diety bogatej w węglowodany.

➡️Optymalna wartość przyjmowanych węglowodanów to 7-12g na kg masy ciała dziennie. Taka wartość w zupełności wystarcza do podniesienia poziomu glikogenu w dniu startu.

➡️ Ważne jest aby zmienić naszą dietę w zwiększoną ilość węglowodanów kosztem spożycia tłuszczy i białek, ale nie należy przekraczać dziennego zapotrzebowania kalorycznego.

➡️Pamiętajmy, aby spożywać też odpowiednią ilość wody, do syntezy 1g glikogenu potrzebne są prawie 3 gramy wody. Gdy jej nie dostarczymy będzie zaburzona synteza glikogenu.

➡️W związku ze zgromadzonym glikogenem oraz wodą masa ciała może wzrosnąć o 1-2kg

➡️Ładowanie jest szczególnie istotne w wysiłkach trwających powyżej 90min ale w krótszych, intensywnych wyścigach także da spektakularne efekty🥇😉