Czy BCAA działa?🤔 Odpowiedź jest jednoznaczna – NIE❌

Czy BCAA działa?🤔 Odpowiedź jest jednoznaczna – NIE❌

BCAA zyskało popularność dzięki badaniom w latach 80 ubiegłego wieku, że rzekomo ma zwiększać szybkość syntezy białek mięśniowych (MPS, ang. muscle protein synthesis). Badania były wykonywane na szczurach🐀 i u nich miało miejsce to zjawisko lecz niestety u ludzi🙋‍♂️ już się to nie potwierdziło.
BCAA składa się tylko z 3 aminokwasów egzogennych( leucyna, izoleucyna i walina) a aby nastąpił anabolizm mięśni niezbędne jest 9 aminokwasów egzogennych. W przypadku niedoboru któregokolwiek z nich synteza białek mięśniowych będzie ograniczona przez brak dostępności aminokwas egzogennego.
Dlatego po treningu należy spożyć pełnowartościowe białko🍗🧀🥚🥛, które dostarczy nam wszystkich niezbędnych aminokwasów a nie tylko leucyny, izoleucyny i waliny.

🏁Podsumowanie BCAA:

➡️BCAA znajduje się w grupie C, czyli w grupie z suplementami, które według naukowych badań nie działają
➡️BCAA jest kiepskim wyborem, jeżeli chcesz zahamować katabolizm po treningu.
➡️BCAA nie pomoże Ci w budowie mięśni, ponieważ NIE dostarcza wszystkich aminokwasów egzogennych.
➡️Podczas treningu za spadek energii odpowiada niskie stężenie dostępnej glukozy, a BCAA nam nie doda energii, lepiej jest zjeść przekąskę węglowodanową

➡️Po treningu spożyj białko, które w porównaniu do BCAA dostarczy wszystkich aminokwasów, przez co zahamuje rozpad białek mięśniowych oraz nasili ich syntezę.

Ps:
Nie trać kasy💰 na BCAA